Organizovanie patrí medzi základné funkcie manažmentu. Jeho hlavnou úlohou je tvorba a zdokonaľovanie organizačnej štruktúry. Zatiaľ čo plánovanie predstavuje formálny postup pri formulovaní cieľov organizácie, tvorba organizačnej štruktúry predstavuje formálny systém, ktorý manažérom umožňuje uskutočniť deľbu práce, zabezpečiť pracovnú špecializáciu, koordinovať činnosti a delegovať právomoci v záujme efektívneho dosiahnutia týchto cieľov.
Zmyslom organizovania je utvoriť podmienky nna koordináciu úsilia pomocou vytvárania štruktúry procesov a štruktúry vzťahov medzi úlohami, právomocami a zodpovednosťou. Treba odlíšiť dva pojmy: 1. Štruktúra procesov – pod týmto pojmov chápeme cieľavedomé úsilie manažérov zamerané na určenie spôsobov, ako majú pracovníci vykonávať dané prace.
2. Štruktúra vzťahov – vyjadruje pomerne stabilnú organizačnú štruktúru, niekedy označovanú ako kostra organizácie, ktorej poskytuje základňu na jej fungovanie. ...