United Colors. Reklamné kampane, ktoré obleteli celý svet vďaka ich originalite a provokatívnosti, či tým, že na prvý pohľad, aj v oblasti reklamy, prezentovali ,,niečo iné.“ Napríklad to, že prezentujú nielen produkt, ale aj hlbšiu myšlienku, ktorá dokáže rezonovať v mysliach mnohých ľudí ešte dosť dlho. Rozhodli sa propagovať svoj produkt zaujímavejšie, s cieľom osloviť ľudí, v tomto prípade práve tým, že všetci sme si rovní. Aj keď za všetkým môže byť prezentácia spoločnosti v tom lepšom svetle, a hlavne v tom, že jej nie je ukradnutý pohľad na rasizmus. Téma United colors of Benetton pre mňa nie je niečím novým. Mala som možnosť sa na ňu bližšie pozrieť na hodinách marketingu a zaujala ma tak, že v nej chcem pokračovať aj v tejto ročníkovej práci. Jej cieľom je prezentovať spoločnosť Benetton, ale najmä predstaviť a bližšie analyzovať námety najznámejšieho fotografa tejto spoločnosti - Oliviera Toscaniho. Ten sa stal známym vďaka knihe – Reklama je navoňaná zdochlina. Aj táto publikácia bude hlavným zdrojom tejto analýzy. Ale to, čo ho preslávilo najviac, boli fotografie, ktoré vytvoril ako reklamnú kampaň pre túto spoločnosť. Medzi najznámejšie sa zaradzuje obraz ženy - černošky, ktorá kŕmi dieťa. Okrem nej nahé telo so značkou HIV pozitívny, či krvavé oblečenie mladíka, ktorý zomrel vo vojne.
Verím, že analýzou reklamných kampaní spoločnosti Benetton aj ja prispejem svojím názorom, pohľadom na konkrétne billboardy. Chcem tiež ponúknuť aj fakty a skutočnosti, ktoré sa môžu objaviť pri hľadaní reklamných námetov, či pri ich tvorbe.