Niekto raz povedal: „Dnes sa vraj už nepredáva, ale súťaží o zákazníka, pričom súťaž vyhráva ten, kto má najlepšiu reklamu.“
Stále platí to, že o reklame boli napísané mnohé publikácie. Avšak platí, že čím je lepšia reklama tým je vyššia predajnosť na trhu a tým je zákazník viac spokojný. Je to 80 – 90% úspechu. Ani dnes nieje zbytočné, zamyslieť sa nad tým, čo vlastne reklama je, k čomu slúži a k čomu by slúžiť mala. Veľa poznatkov zostáva, ale pretože sa svet mení, mení sa aj reklama.
Reklama nás sprevádza po celý život a ovplyvňuje naše myslenie. Aj ľudia, ktorí sa jej bránia, si podvedome kúpia niečo, čo si všimnú na plagátoch, v televízií alebo na bilbordoch. Stretávame sa s ňou stále pri každodenných činnostiach ako sú napríklad nákupy, šoférovanie autá, v masmédiách dokonca aj pri prechádzkach. Často sa stane, že nás prinúti kúpiť i nepotrebnú vec. Preto väčšinou reklamu zhotovujú špecialisti na reklamy, psychológovia a sociológovia.
Pred reklamou sa nemožno úplne ubrániť bez toho, aby sme žili v civilizovanom svete. Nemôžme sa brániť, práve naopak, musíme sa naučiť žiť po jej boku ako žili po stáročia aj naši predkovia.