1.prednáška Marketingová analýza metódou SWOT
- Je to metóda využiteľná aj v iných oblastiach analýz
- Potrebujeme vybudovať systém marketingového spravodajstva
- Má 2 časti:
vonkajšia analýza (analýza podnikateľského prostredia)
vnútorná analýza (analýza situácie v podniku)
- Východisko pre tvorbu marketingových stratégií
SWOT
S – sila
W – slabosť
O – príležitosť
T – hrozba
Zadefinovanie ohraničené analýzy
- Trhové priestoru
- Skupín produktov pre SOJ
- Časového horizontu stratégie ...
2. prednáška ABC analýzy ako východisko marketingovej stratégie podniku
- Dopĺňajú analýzu jednotlivých oblastí marketingovej činnosti podniku.
ABC analýza môže byť:
a. Podľa výrobkov
b. Podľa trhov
c. Podľa zákazníkov
Definície stratégií:
1. Stratégia je vymedzenie základných, dlhodobých cieľov a rozpracovanie postupov ich dosiahnutia, ako aj alokácia zdrojov potrebných na splnenie týchto cieľov. /Chandler/
2. Stratégia predstavuje typy cieľov, zámerov, čiastkových politík a plánov na dosiahnutie týchto cieľov /Christensen/
3. Formulovanie a implementácia stratégie zahŕňajú identifikovanie príležitostí a rizík v podnikovom environmente, hodnotenie silných a slabých stránok organizácie, tvorbu organizačných štruktúr. /angyria/
4. Stratégia je hľadaním vhodnej konkurenčnej pozície v odvetví. Z hľadiska faktorov ovplyvňujúcich konkurenciu v odvetví. /Porter/
5. Stratégia definuje oblasť podnikania, v ktorej plánuje firma konkurovať iným firmám, predovšetkým formou sústredenia zdrojov a cieľom vytvoriť z určujúcich schopnosti firmy konkurenčnú výhodu /Andrews/ ...