Registrácia | Prihlásiť

Poznámky: Poznámky z marketingu

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
História
- Kotler najvýznamnejší publikant - Pôvod termínu v angličtine, market – trh, trhovisko, koncovnka ing – dej, činnosť - Prvá oblasť na ktorú sa orientoval bola distribúcia - Vznik v USA na konci 19 st. Začiatkom 20 st. - 1902 výučba marketingu na niektorých vysokých školách – univerzitách v USA - 1911 L.Weld prvá kniha o marketingu - 20 roky 20 st. vznik prvých pracovných funkcií /P&G funkcia managera vedúceho produktu/ a oddelení marketingu P&G – najznámejší distribútor /začali ako prvý používať marketing/ - 1937 vznik profesijnej organizácie American Marketing Association – vydávajú časopisy s marketingom – otvára sa nová éra - 1950 marketing sa dostáva do európskych krajín Francúzi – neuznávali marketing, lebo si mysleli, že marketing sa snaží zákazníka oklamať, na niečo naviesť - 1964 sa dostáva marketing na naše územie – v oblasti zahraničného obchodu a vnútorného obchodu - 1966 – 77 začína sa prednášať ako učebný predmet - medziobdobie bol marketing zakázaný - 1989 súčasť výučby na všetkých ekonomických univerzitách

Základné pojmy
Marketing
/orientuje sa na spotrebiteľa a uspokojovanie jeho potrieb a túžob/ je to managersky a spoločenský proces prostredníctvom ktorého uspokojújú jednotlivci alebo skupiny svoje potreby a želania v procese výroby a výmeny produktov a hodnôt.
Marketing je proces riadenia, ktorého výsledkom je poznanie, predvídanie, ovplyvňovanie a v konečnej fáze aj uspokojovanie potreb a želaní zákazníka efektívnym a výhodným spôsobom, ktorý zaisťuje splnenie cieľov organizácie.

Ľudská potreba
/je vrodená/
je to prirodzená vrodená ľudská potreba, stav pociťovaného nedostatku
Ľudské želanie
/nie je vrodené/
sú to potreby vytvorené postupom veku vonkajšou kultúrou a osobnosťou jedinca. Ovplyvňujú ju: * kde žijeme, v akom prostredí
* aká sme osobnosť
* potreba sebarealizácie
* potreba kultúrného vyžitia
...
Hodnotenie (0x):