Stratégia je súčasťou každého podnikania a týka sa podnikov na všetkých úrovniach. Od malých cez stredné až k veľkým podnikom. Dobrá stratégia podniku zaručuje konkurenčnú výhodu a predstih pred ostatnými súpermi. Cieľom každého podniku je dosiahnuť zisk a určitú výhodu alebo odlišnosť od ostatných podnikov. Kľúčovým faktorom na získanie lepšieho postavenia je práve podnikateľská stratégia. Tieto výhody môže podnik získať napríklad ponukou rovnakých produktov za nižšiu cenu, alebo môže podnik ponúknuť úplne iný, lepší produkt.
Vhodnou stratégiou podnik súperí s konkurenciou o pozornosť zákazníkov. Podnikateľská stratégia odpovedá na otázky aké tovary bude podnik ponúkať, akej cieľovej skupine budú určené a za akú cenu. Správne určená stratégia podnik posunie o krok bližšie k naplneniu cieľov, avšak zle zvolená stratégia podniku prinesie finančné a iné problémy.
Práca sa zaoberá problematikou podnikateľských stratégií pričom, značná pozornosť je venovaná Porterovým konkurenčným stratégiám, ich obsahu, výhodám a tiež nevýhodám.
Prvá kapitola definuje podnikateľské stratégie, ich tvorbu a typy jednotlivých stratégií. V druhej kapitole je venovaná pozornosť Porterovým konkurenčným stratégiám. Kapitola popisuje Porterov model piatich síl a tiež rozoberá jeho jednotlivé stratégie.