Telekomunikácie poznamenali dejiny ľudskej spoločnosti výraznejšie než mnohé iné odvetvia techniky. Sprístupnili človeku svet, skrátili vzdialenosti a stali sa nevyhnutnou súčasťou každodenného života. Predkladáme vám preto do rúk prácu, ktorá vám má pomôcť pri vstupe do „tajov“ skupiny Orange.
Cieľom a hlavným zámerom tejto práce je poskytnutie pomôcky pri vytváraní si predstavy o globálnej skupine Orange, nakoľko súčasný stav teoretického poznania v tejto oblasti sa na Slovensku obmedzuje len na niekoľko strohých článkov, prevažná časť je uverejnená v anglickom alebo francúzskom jazyku.
Z bohatého materiálu v anglickom jazyku sme sa usilovali urobiť reprezentatívny výber charakterizujúci skupinu Orange. Týmto sa vopred ospravedlňujeme za chyby a možné nedostatky vzniknuté pri preklade.
Práca je rozdelená do štyroch kapitol, súčasťou ktorých sú tiež tabuľkové a obrázkové ilustrácie pre lepšie vnímanie atmosféry skupiny Orange.
V úvodnej časti sa venujeme histórii spoločnosti, jej vzniku a spusteniu.
V druhej kapitole sa zaoberáme vedením a členmi skupiny Orange.
Tretia kapitola, ktorá je najrozsiahlejšia, sa venujeme prechodu ( z angl. re-branding ) na značku Orange a opisu priebehu etáp prechodu vo vybraných krajinách.
Štvrtá kapitola je venovaná finančným správam, ktoré obsahujú informácie o výkonnosti, tržbách atď.
V piatej kapitole sme sa pokúsili opísať činnosť spomínanej skupiny v oblasti manažmentu, spoločenskej zodpovednosti, sponzorovania atď.