Registrácia | Prihlásiť

Poznámky: Hotelové reťazce - poznámky

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady Náhľady
Pojem hotelová sieť predstavuje skupinu hotelov fungujúcich pod jednou značkou na základe spoločného vlastníctva skupiny hotelov alebo na základe dohôd medzi jednotlivými hotelmi a vlastníkom práv k hotelovej značke. Riadenie takýchto značkových hotelov je obvykle spojené s dodržiavaním štandardizovaných služieb a poskytovaním podobného produktu vo všetkých hoteloch patriacich k jednej značke.
Vlastník značky, hotelová spoločnosť, poskytuje jednotlivým hotelom služby v takýchto oblastiach, ktorých centralizovaním je možné dosiahnuť ušetrenie nákladov alebo ich zefektívniť. Medzi najobvyklejšie činnosti teda patrí predaj, marketing, rezervácie, nákup či informačné technológie. Najväčšie svetové hotelové spoločnosti sú vlastníkmi práv k viacerým hotelovým značkám tak, aby tieto značky pokryli čo najviac segmentov trhu a vzájomne sa dopĺňali.
Na Slovensku je v súčasnosti prítomných viacero hotelových sietí a niekoľko ďalších potvrdilo svoj plánovaný vstup v najbližších rokoch. Celkove je však počet hotelov s medzinárodnou značkou nižší ako v západoeurópskych krajinách a zodpovedá priemernej úrovni v postsocialistických štátoch. Domáce hotelové siete sú okrem Sorei tvorené len subjektmi s malým počtom hotelov, ktoré zďaleka nie sú typickými hotelovými reťazcami.
Medzinárodné hotelové spoločnosti sú organizované v dvoch základných formách :

1. Hotelové reťazce v dvojstupňovo riadených spoločnostiach
V praxi sa vyskytujú často. Sú to podnikateľské subjekty, často akciové spoločnosti. Tieto disponujú alebo vlastnia určitý počet hotelov rôznych značiek alebo i jednej značky.

2. Hotelové reťazce nezávislých hotelov
Tvoria hotely, ktoré sú samostatné podnikateľské subjekty, avšak do reťazca vstupujú s cieľom udržať sa alebo rozšíriť svoje trhové postavenie prostredníctvom spolupráce, v zoskupení formou spoločných marketingových aktivít. Tieto marketingové aktivity sa prejavujú buď využívaním spoločných rezervačných systémov, na publikovanie spoločných katalógov alebo len na využívanie jednej spoločnej značky. Napriek združeniu si tieto hotely zachovávajú svoju vlastnú identitu, bránia sa uniformovanosti a každý si zachováva svoje špecifické vlastnosti a vlastnú podnikateľskú filozofiu.
Hodnotenie (0x):