Seminárna práca zo Základov manažmentu 2. na tému Organizovanie
1. Teoretická časť
Organizovanie
Organizovanie je proces usporadúvania prvkov v organizácii, vzťahom medzi nimi, koordinácie činnosti pre efektívne dosahovanie cieľov.
Organizácia je objekt, vnútorné usporiadanie objektu a výsledok organizovania (organizačná štruktúra). Organizačná štruktúra je systém prvkov a vzťahov v organizácií na zabezpečenie efektívnej koordinácie činnosti pracovníkov organizácie v záujme dosahovania cieľov.
Koncepty organizačného dizajnu – prístup k tvorbe organizačnej štruktúry
1. Mechanistický koncept
- vysoká miera centralizácie, formalizácie a komplexnosti
- základnými typmi organizačných štruktúr sú : funkcionálna a divizionálna
2. Organický koncept
- nízka miera centralizácie, formalizácie a komplexnosti
- základnými typmi organizačnej štruktúr sú: jednoduchá, projektová, maticová, sieťová a štruktúra komisií ...