Analýza marketingových výrobkov z dreva - hudobné nástroje. Práca obsahuje všetky analýzy (abc, ge, bcg, swot...)
Záverečná správa
Pri BCG a GE analýzach vidieť, že firma si nepočína zle a jej zámery sa pomaly začínajú napĺňať. Či už je to približovanie sa konkurencii ,čo vôbec nie je jednoduché. Zistenia nám prinášajú radosť, pretože pri výrobkoch viola, píšťala a husle sme sa stali vodcami trhu, čo je pre slovenskú firmu obrovská vzpruha do ďalšej inovatívnej práce.
Fujara
Pre tento výrobok sa vývoj na trhu počas 3 rokov líšil pretože v roku 2010 bol na trhu len jeden náš konkurent, a keďže sme mali vyšší odbyt stali sme sa vedúcimi na trhu. V ďalších rokoch nás predbehli naši konkurenti, a teda v roku 2012 sme náš trhový podiel bol 24, 39%.
Rentabilita nám počas troch rokov klesala a v roku 2012 bola 11, 07% aj napriek rastúcemu obratu. Toto všetko zapríčinil nárast celkových nákladov. Napriek tomuto nepriaznivému vývoju neplánujeme stiahnuť tieto produkty z výroby ale skúsime podporiť ich predaj. V BCG analýze sa nám táto situácia odzrkadlila tak, že pozícia tohto produktu bola na rozmedzí otáznikov a hviezd, čo znamená, že je to pozícia, ktorá je význačná vysokým rastom trhu a stredne vysokým relatívnym trhovým podielom. V poslednom roku sa produkt preniesol do kvadrantu otáznikov, ktorý je charakterizovaný nízkym relatívnym trhovým podielom, ale vysokým rastom trhu. A to je dôvod, prečo sme sa rozhodli pre podporu predaja tohoto výrobku...