Cieľom seminárnej práce je aplikovať teoretické poznatky, ktoré sa týkajú finančných cieľov a princípov riadenia v podniku na konkrétnych príkladoch, ktoré sme čerpali z výročnej správy známehopodniku, ktorý nie len pre potreby Slovenska a slovenských motoristov spracováva ropu a taktiež ponúka širokú škálu služieb.
V prvej kapitole sa venujeme teoretickým vymedzením pojmov, ktoré sa týkajú tejto témy. Ako napísal J. Ježak: „... ciele a úlohy podniku sú základ pre formuláciu a realizáciu stratégie podniku.“ Pre úspech každého podniku je dôležité definovať ciele na základe ktorých môže udržať alebo zvýšiť svoju pozíciu na trhu. Na ciele samozrejme nadväzuje dodržiavanie niekoľkých princípov, ktorým sa taktiež venujeme.
Druhá kapitola je venovaná spomínanej aplikačnej časti, ktorej základom bolo dôkladné preštudovanie výročnej správy spoločnosti Slovnaft, ktorá v nej nepriamo uvádza všetky svoje ciele a niektoré princípy riadenia.
Veríme, že táto práce nám pomôže zdokonaliť a zvýšiť úroveň našej odbornej komunikácie.