Je všeobecným faktom, že svet postupne rastie a populácia sa zvyšuje zo dňa na deň. Každý, aj nový, jedinec má určité svoje potreby, ktoré má právo uspokojiť. So zvyšovaním populácie tak narastá aj počet podnikateľov, či už výrobcov alebo poskytovateľov služieb, ktorí ponúkajú svoje produkty nám ľuďom, aby sme si uspokojili naše potreby. A čo so sebou prináša nárast počtu podnikateľov? Samozrejme je to konkurencia. Tá je v súčasnosti najväčšou hybnou silou v podnikaní, pretože každý podnikateľ chce dosahovať zisk. V súčasnom konkurenčnom prostredí, keď sa podnikatelia predbiehajú, kto ponúkne zákazníkovi lepší a kvalitnejší produkt za najlepšiu cenu, nemôže žiadny podnikateľ sedieť so založenými rukami a čakať, že zákazník príde práve k nemu. Musí preto vyvíjať veľké úsilie, aby si zákazníka získal na svoju stranu a poskytol mu také služby, aby sa k nemu vrátil. Veď čo je lepšie pre podnikateľa, ako keď sa zákazník vráti a prinesie zo sebou ďalších zákazníkov? Na to je potrebné každý krok podnikateľskej aktivity poctivo naplánovať, rozhodnúť sa čo a kedy mu ponúknem. Nemôže sa zaoberať len súčasnosťou, pretože zákazník je tvor nevyspytateľný a jeho potreby sa neustále menia. Podnikateľ musí zákazníka poznať, a akoby mu plánovať jeho ďalší vývoj potrieb. A to nie len v kratšom časovom horizonte, ale najmä v dlhodobom. Je preto vhodné, ak má určitú stratégiu.
To je dôvod, prečo sa v tejto práci budem zaoberať stratégiami. Cieľom práce je priblížiť problematiku z oblasti strategického manažmentu. V prvej kapitole rozoberiem pojmy ako stratégia a strategický manažment, vznik, rozvoj a súčasné postavenie strategického manažmentu. Druhá kapitola je venovaná procesu strategického manažmentu a jeho činnostiam, ako aj základnému grafickému modelu strategického manažmentu. Posledná tretia kapitola opisuje typy stratégov a aké hlavné činnosti vykonávajú v rámci strategického manažmentu.