1. marketing- spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získajú prostredníctvom vytvárania a výmeny tovarov a hodnôt to, čo potrebujú alebo chcú. pojmy- potreby, želania, dopyt, produkty, výmena, transakcia, trh
2. výrobná koncepcia- patrí medzi najstaršie, vychádza zo základného predpokladu, že spotrebitelia dávajú prednosť lacnejším a široko dostupným výrobkom. To vedie výrobcov k tomu, aby znižovali výrobné náklady a zvyšovali produktivitu práce. Hlavným cieľom riadenia je zníženie nákladov a zvyšovanie efektívnosti pri distribúcii výrobku. výrobková koncepcia- je založená predovšetkým na poznaní informácii, že spotrebitelia dávajú prednosť kvalitným výrobkom, ktoré sú spoľahlivé, vyznačujú sa zaujímavým designom či štýlom prevedenia. Podnik sa preto musí zamerať na proces nepretržitého zdokonaľovania výrobkov. koncepcia predaja- vychádza z predpokladu, že spotrebitelia budú kupovať výrobky v dostatočnom množstve na základe intenzívneho úsilia o predaj a pokiaľ ide o formu, tak sprevádzané rozmanitou podporou predaja. Sústreďuje sa na početné jednorázové transakcie, chýba spätná väzba. marketingová koncepcia- je orientovaná na zákazníka, na budovanie dlhodobých vzťahov s ním, pričom stanovené ciele chce dosiahnúť správnym odhadom potrieb a želaní a ich lepším uspokojením ako konkurencia. spoločenská koncepcia marketingu- je založená na myšlienke, že podnik musí uspokojovať potreby a želania spotrebiteľov lepšie a účinnejšie ako konkurencia, pričom zohľadňuje nielen dlhodobé záujmy spotrebiteľov, ale aj dlhodobé záujmy spoločnosti. Zosúlaďuje 3 hľadiská- podnikové zisky, želania spotrebiteľov, záujmy spoločnosti
3. marketingový manažment- nepretržitý proces analýzy, plánovania, implementácie a kontroly. Jeho základnou úlohou je vytvárať a predovšetkým udržiavať dlhodobé vzťahy s cieľovými spotrebiteľmi na základe poznania dopytu po svojich produktoch, ktoré umožnia podniku ale i ďalším subjektom dosiahnúť efektívnym postupom stanovené ciele.