Vynikajúcim spôsobom ako nadviazať vzťahy dôvery je uvážené a dôsledné delegovanie právomocí. Správne delegovanie môže zvýšiť efektivitu práce jednotlivcov i celého podniku. Umožňuje totiž rýchlejšie a možno i efektívnejšie splnenie požadovaných úloh. Týmto sa prenášajú niektoré úlohy z práce manažéra do práce jeho podriadených pracovníkov, bez toho aby sa manažér zbavil zodpovednosti voči svojim nadriadeným za výsledok tejto činnosti. Neskúsení vodcovia sa delegovaniu vyhýbajú, pretože sa nechcú vzdať kontroly nad všetkým. Takto však nezískajú angažovanosť a spoluprácu ostatných, čo je pre trvalý úspech dôležité. Delegovanie nie je otázkou kontroly či moci, ale je to príležitosť zapojiť ľudí. Keď delegujete efektívne, vaši podriadení získajú skúsenosti a dôveru vo svoje schopnosti. Obe tieto vlastnosti im umožnia byť produktívnejší a postupovať v hierarchii spoločnosti nahor.