Rozdiely medzi chlapcami a dievčatami
V každodennej interakcii v triede učiteľky/lia rozdeľujú žiakov na chlapcov a dievčatá. Napriek tomu, že sú chlapci aj dievčatá vzdelávaní spoločne, nedostáva sa im v škole rovnaký výchovný obsah. Stereotypné presvedčenie učiteľov/liek o odlišnosti chlapcov a dievčat sa vytvára ako úhrn empirických skúseností a mýtov. Zahrňuje predstavy o rozdielnych schopnostiach, odlišnom postoji k práci a sklonoch k určitému spôsobu reagovania dievčat a chlapcov. Od dievčat sa napríkladočakáva konformnosť, poslušnosť a schopnosť prispôsobenia sa. Pozitívnu spätnú väzbu získavajú od učiteľov/liek za usilovnosť, svedomitosť a spoľahlivosť. Chlapci sú považovaní za kreatívnejších, pripisuje sa im tendencia k asertivite, resp. až k agresivite, k nepokoju, impulzívnosti, nepozornosti a lajdáctvu. Učitelia/ľky považujú potom agresívne správanie chlapcov za „prirodzené“, biologicky podmienené. V rámci vyučovania ho preto tolerujú viac ako rušivé a agresívne správanie dievčat, ktoré býva trestané prísnejšie, pretože takéto správanie nepatrí do tradičného repertoáru ženských prejavov.
Postoje učiteľov a učiteliek k rodovým rolám dievčat a chlapcov Z výskumu, ktorý bol zrealizovaný na dvadsiatich základných školách agymnáziách v Bratislave v roku 2003 vyplýva, že učiteľky a učitelia majú rozdielne postoje k rodovým rolám dievčat a chlapcov. Muži(učitelia) prejavili stereotypnejší postoj k rodovým rolám chlapcov než k rodovým rolám dievčat.Učitelia súhlasili s rodovým stereotypom, že chlapci majú prirodzene lepšie logické myslenie ako dievčatá. Ak sa malí chlapci na základnej škole hrajú s bábikou, považujú to za nevhodnejšie správanie, ako v prípade malých dievčat. ...