Na našom trhu je v súčasnosti obrovské množstvo podielových fondov, ktoré ponúkajú jednotlivé správcovské spoločnosti. Vybrať si spomedzi nich je pre nezainteresovaného klienta dosť náročné. Väčšina investícií do podielových fondov preto nezávisí ani tak od ich kvality či vidiny dobrého zúročenia, ale od reklamy a predajného kanálu. Pre svoju analýzu som si vybrala 6 bánk.
„Kolektívnym investovaním je podnikanie, ktorého predmetom je zhromažďovanie peňažných prostriedkov od investorov, s cieľom investovať v súlade s určenou investičnou politikou na základe princípu rozloženia rizika v prospech osôb, ktorých peňažné prostriedky boli zhromaždené.“
Najbežnejšou formou zhodnocovania finančných prostriedkov je pre širokú verejnosť ich úročenie na vkladných knižkách, bežných účtoch a termínovaných vkladoch v bankách. Na jednej strane sú tieto produkty relatívne vysoko bezpečné, teda tu nehrozí riziko zo straty vkladu klienta. Na strane druhej je však úrok z uložených peňazí nízky. Opakom je investovanie do cenných papierov, kde je klientovi ponúkaný vyšší výnos, avšak narastá aj riziko straty, pričom platí: čím vyšší výnos, tým vyššie riziko. Uprostred týchto dvoch spôsobov investovania finančných prostriedkov, spájajúc v sebe požiadavku bezpečnosti investície a zároveň jej vysokého výnosu, sa rozvinulo kolektívne investovanie. To dalo podnet na vznik správcovských spoločností a podielových fondov...