Hlavnou témou diplomovej práce je fungovanie a pôsobenie farby v rámci audiovizuálneho diela a podmienky jej využívania. Práca je rozdelená na šesť kapitol, obsahuje pojmový aparát a obrazovú prílohu, ktorá výrazne uľahčuje orientáciu v danej problematike a názorne dokresľuje uvedené fakty. Prvá kapitola je zameraná na historický vývoj kinematografie a prvé pokusy s používaním farieb. V dvoch podkapitolách interpretujeme poznatky o najstarších fotografických emulziách, o rozvoji aditívnych a substraktívnych farebných systémov a o ich prínose pre rozvoj farebného filmu. V druhej časti sa venujeme charakteristike pojmu farba, jej definíciám z rôznych hľadísk, základným farebným deleniam, vlastnostiam a funkciám farieb, popisu a významom farebných kontrastov. Tretia kapitola, opierajúc sa o rôzne teórie farieb, obsahuje poznatky o všeobecných zákonitostiach farebného videnia z fyziologického a psychologického aspektu . Obsahuje aj analýzu problematiky farebných testov a ich významu pri psychodiagnostike a objasňuje pôsobenie farieb na človeka, ich psychologické a emocionálne účinky na psychický aj fyzický stav percipienta. V tretej kapitole popisujeme funkcie farieb v ľudskej kultúre od počiatkov až po súčasnosť a ich využívanie v umení. Zameriavame sa aj na porovnávanie farebného filmu s inými druhmi umenia (literatúra, hudba, výtvarné umenie). Nasledujúca časť práce spočíva v obsahovej a semiotickej analýze vybraných filmových diel, na ktorých demonštrujeme vedomosti z oblasti farebnej symboliky a estetiky filmu. Šiesta kapitola, postavená na podobnom princípe, sa zameriava na iné ako symbolické funkcie farby vo filme - jej význam v rámci príbehu a súvislosť medzi farebným stvárnením a filmovým žánrom.