Členstvo v EU postavilo SR do pozície, v ktorej je nutné analyzovať postavenie SR na všetkých trhoch EU. Nie je vyvrátiteľné, že každý sektor, odvetvie či trh má svojho giganta, ktorý nemusí mať zákonite monopolné postavenie na trhu, ale napriek tomu, je štatisticky vykazovaný ako najúspešnejší v danej oblasti, čím spĺňa požiadavky tzv. najsilnejšej konkurencie.
Jednou z úloh stratégie a strategického manažmentu je identifikovať „najsilnejšiu konkurenciu na trhu“, analyzovať jej vznik, históriu, vnútorné usporiadanie, aktivity na trhu, stratégiu obchodovania, úspešnosť na trhoch, atď.
A práve táto skutočnosť je obsahom našej práce. Naším cieľom je ponúknuť čitateľovi stručný prehľad informácií o konkrétnej podnikateľskej skupine Møller-Maersk,, poskytovateľovi námornej dopravy a producentovi ropy a zemného plynu, dôležitých pre strategické rozhodovanie sa.
Keďže oblasť pôsobenia skupiny nie je pre SR celkom charakteristická, určite svojou činnosťou ovplyvňuje európsky trh, ktorý je súčasťou slovenského a teda nepriamo ovplyvňuje cenotvorbu aj v našom štáte.