1. TRENDY V AUTOMOBILOVOM PRIEMYSLE Automobilová výroba po skončení druhej svetovej vojny dostala dovtedy nepoznanú dynamiku nielen zo stránky kvantitatívnej, ale predovšetkým kvalitatívnej. Zároveň sa stala dostupnejšou aj pre ekonomicky slabšie spoločenské vrstvy. Automobil sa vyprofiloval na predmet masovej celospoločenskej spotreby. Dôležitým míľnikom v rozvoji motorizmu vo svete sa stala ropná kríza v sedemdesiatych rokoch. Pri ročnej produkcii zhruba 30 miliónov áut a priemernej hustote 250 áut na 1000 obyvateľov (v priemyselných štátoch sveta) si ľudstvo vážne uvedomilo limity dovtedajšieho extenzívneho rozvoja a vlastnú zraniteľnosť.Znižovanie spotreby pohonných hmôt sa stalo imperatívom pri konštrukcii spaľovacích motorov a celých automobilov. Vtedy sa ukázala ako chybná najmä dovtedajšia americká filozofia konštrukcie masívnych a nehospodárnych automobilov. Bolo to práve Japonsko, ktoré dokázalo pružnejšie reagovať na nové požiadavky automobilového trhu. V produkcii automobilov dobehlo a predbehlo USA a svoju vedúcu pozíciu si udržalo až do súčasnosti.