Registrácia | Prihlásiť

Semestrálna práca: Stratégia podľa metódy SPACE

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Príklad spracovania metódy SPACE.

Metóda SPACE
Metóda SPACE (Strategic Position and Action Evaluation) je ďalšou metódou, ktorá zlučuje výsledky analýzy vonkajšieho a vnútorného prostredia do jedného celku a tým vytvára prvotnú predstavu o podnikateľskej stratégii. 

Vonkajšie prostredie je vyjadrené prostredníctvom dvoch agregovaných kritérií:
Stabilita prostredia
- je ovplyvňovaná technologickými zmenami, mierou inflácie, premenlivosťou dopytu, cenovým rozpätím konkurenčných výrobkov, bariérami vstupu do odvetvia, súperením existujúcich konkurentov, cenovou elasticitou dopytu, tlakom substitútov.

Atraktívnosť odvetvia
- je ovplyvňovaná rastovým potenciálom, technologickými know-how, využitím zdrojov, kapitálovou náročnosťou, vstupnými bariérami, využitím kapacít.

Hodnotenie (0x):