Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Prostriedky podporujúce manažment pri tvorbe kvality

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Úvod
Pojem kvalita sa priamo v praxi a v bežnom živote používa čoraz častejšie. Mnoho ľudí si myslí, že kvalita je vecou modernej doby a v minulosti ľudia o ňu nejavili žiadny záujem. Opak je však pravdou. Existuje veľmi veľa dokázaných dôkazov, že s kvalitou sa ľudia stretávali už v starej Číne a Egypte. Nekvalitná práca tam znamenala potrestanie vinníka za neodvedenú prácu.

Vo svetových literatúrach sa pojem kvalita vyskytuje s prirovnaním ako napr.: vhodnosť na použitie alebo uspokojovanie zákazníka.

Tieto vyjadrenia o kvalite sú iba čiastočne namierené k tomu správnemu pojmu. Zároveň treba povedať, že všetky tvrdenia sú správne či už sa jednalo o dávnu históriu alebo sa o kvalite píše v knihách. Spoločne sa všetky jednotlivé útržky dávajú do jedného kompaktného celku a tým tvoria zásadný poznatok, že kvalita má jedno z popredných miest v manažmente podniku.

Novodobá poučka kvality je vyslovená v zmysle celkového súhrnu vlastností a znakov výrobku, ktorými objekt nadobúda schopnosť uspokojovať určené ciele zákazníka.

V dnešnej dobe je zákazník veľmi náročný a už aj podniky prechádzajú na zaisťovanie trvalej kvality. Pochopili, že pokiaľ chcú uspieť v boji s konkurenciou musia svoje podnikové plány zmeniť z okamžitých ziskov na vytváranie kvalitných výrobkov. Dlhodobo fungujúci a perspektívny podnik je iba ten, ktorý má vo svojich plánoch uspokojovať požiadavky zákazníka na najvyššej možnej úrovni, v správnom čase na správne miesto s požadovanou kvalitou.

Kvalita nie je iba kontrola na výstupe výrobku z výrobného procesu. Je to celkový priebežný postup v predvýrobných, výrobných a povýrobných etapách.
Hodnotenie (0x):