Ako národnosť a kultúra ovplyvňujú podnikateľské aktivity vo vzťahu k etike a morálke + príklad z praxe...
Podniková kultúra medzinárodných spoločností 1.1 Národná a podniková kultúra Podnikovú kultúru je potrebné hodnotiť nielen z hľadiska daného podniku ale aj v súvislosti s kultúrami, ktoré podnik obklopujú, a to s regionálnymi a národnými kultúrami. Národná kultúra určuje, ako ľudia plnia rozličné úlohy v živote danej spoločnosti. Na národné kultúry je potrebné pozerať nie ako na dobré alebo zlé, ale predovšetkým ako na rôzne. Vplyv národného na podnikovú kultúru: rodina, vzdelanie, ekonomika, zdravie, socializácia, oddych, politika, náboženstvo. Pre každú spoločnosť a jej kultúru je typická určitá hierarchia hodnôt, ktorá sa prostredníctvom individuálnej hodnotovej orientácie ľudí prenáša do podnikovej sféry. Tento vplyv národnej kultúry sa dotýka najmä najnižšej úrovne podnikovej kultúry, to znamená jej základných predpokladov a východísk ( vzťah k ostatnému svetu, predstavy o medziľudských vzťahoch a pod.). Na vyšších úrovniach sa už viac zvýrazňuje to, čo je pre podnik typické, čím sa odlišuje od iných podnikov. 1.2 Podniková kultúra medzinárodných spoločností Otázky vplyvu národnej kultúry nadobúdajú osobitný význam v medzinárodných spoločnostiach, ktoré majú svoje filiálky v rôznych krajinách. Stretávajú sa tu potom viaceré národné i podnikové kultúry. Pre medzinárodnú spoločnosť je dôležitá citlivosť a prispôsobivosť , aby sa zvládol multikultúrny problém. ...