Témou tejto semestrálnej práce je princíp činnosti a konštrukcia meteorologických kanálov rádiolokátorov systému riadenia letovej prevádzky. Prvá časť tejto práce je venovaná histórii a vývoju samotných meteorologických radarov. Postupnému vývoju tohto odvetvia rádiolokácie a taktiež poukazujem na plány do budúcna čo sa týka vývoja meteorologických radarov. Ďalej sú v práci rozobraté základne charakteristiky ktoré majú vplyv ná kvalitu spracovania meteorologických údajov. Tretia časť je venovaná spôsobu konštrukcie meteorologického kanálu v rádiolokátoroch riadenia letovej prevádzky. Popis konštrukcie meteorologického kanála som realizoval na konkrétnom príklade rádiolokátora MORAVA M10. Ďalej popisujem samotný algoritmus spracovania meteorologického signálu a dosah RL na meteorologické útvary, kde som popísal rádiolokačnú funkciu. Okrem toho sa v tejto časti venujem meraniu intenzity zrážok a vplyvu polarizácie na spracovanie meteorologickej informácie. Posledná časť predstavuje stručný prehľad vybraných rádiolokátorov riadenia letovej prevádzky ktoré obsahujú meteorologický kanál.