Úvod V tejto seminárnej práci z predmetu Systémy manažérstva kvality sa budem venovať téme ciele kvality. Avšak najskôr si rozoberieme definíciu kvality a jej význam a základné pojmy kvality. Následne si rozoberieme ciele kvality. A nakoniec sa budeme venovať téme požiadaviek na kvalitu.
1. Definícia kvality a jej význam Slovo kvalita či kvalitný používame v každodennom rozhovore ako výraz hodnotenia. Podľa toho, v akom význame ich použijeme, im dávame rôzne obsahy, napr. kvalitné jedlo, kvalitná kniha, kvalitné auto, kvalitná oceľ atď. Pritom sa vo väčšine prípadov bližšie nevyjadrujeme o kritériách, z akého pohľadu tieto hodnotenia vnímame. Neuvedomujeme si, čo je dôvodom tvrdenia, že niečo je kvalitné. Pritom tvrdenie jedného človeka o tom, že výrobok je kvalitný, nemusí byť také isté, ako tvrdenie iného človeka o tom istom výrobku. To sú dôvody, ktoré robia hodnotenie kvality v bežnom živote subjektívnym. ...