Úvod Neoddeliteľnou súčasťou komunikačného procesu je spätná väzba. Príklady spätnej väzby možno pozorovať takmer všade v bežnom živote. Spätná väzba predstavuje zhodnotenie daného konania, reakciu naň. Spätnou väzbou sa môžeme stretnúť v škole, kde môžeme hodnotiť prednášajúceho, alebo samotný predmet, v zamestnaní, kde hodnotíme zamestnávateľa a podmienky poskytnuté k vykonania práci. Často sa môžeme stretnúť spätnou väzbou pri kúpe nejakého tovaru alebo využitia určitých služieb.
Prostredníctvom spätnej väzby môžeme reagovať v prvom rade na komunikáciu a prenos informácií, avšak v pracovnom procese aj na vzhľad, správanie, činnosť, potreby a ciele zamestnancov, klientov, študentov ... Spätná väzba je informácia o kvalite a kvantite výkonu, ktorá umožňuje zmeniť ich správanie tak, aby dosiahli optimálny výkon, a umožňuje priblížiť sa k vytýčenému cieľu. Jej uplatnenie je možné spontánnym spôsobom, nielen systematicky a pri uplatnení konkrétneho postupu či nastaveného procesu.