Úvod Cieľom zadania je vytvorenie analýzy predajnosti a zisku anonymnej spoločnosti, ktorá ponuka 25 produktov z piatich podskupín v troch predajniach na Slovensku. Touto analýzou, chceme ukázať, v ktorom období bol zisk v jednotlivých predajniach najvyšší, a následne ktorý druh produktov robil tento zisk najvyšším. Táto analýza poslúži ako podklad pri vytváraní marketingového plánu spoločnosti.
1 Popis dát Dáta, s ktorými budeme pracovať a analyzovať pomocou dátovej kocky, reprezentujúsledovanie predajnosti produktov vo fiktívnej spoločnosti, supermarkete. Supermarket predáva 25 produktov, ktoré sú ďalej hrubo kategorizované v piatich podskupinách a to: mäso, kolonial, drogéria, elektro a textil.Dáta boli vygenerované pomocou vlastného generátora dát. Vygenerovali sme 15 000 riadkov dát, ktoré obsahovali originálne ID. Predajnosť bola generovaná denne za obdobie necelých troch rokov. Pridali sme ďalšie časové údaje: 11kvartálov, k ním prislúchajúce mesiace a roky.
Po vygenerovaní dát hlavnej tabuľky, ďalším krokom je združenie a vytvorenie vedľajších tabuliek s vlastnými ID.Vlastné ID nám poslúžia na vytvorenie hlavnej tabuľky faktov, kde sabudú nachádzať už len hodnoty ID namiesto názvov a iných hodnôt hlavnej tabuľky. Vytvoríme akúsi hlavnú tabuľku s odkazmi na vedľajšie tabuľky, v ktorých sú potrebné hodnoty a názvy uložené. Tabuľka faktov nám poslúži pri vytváraní dátovej kocky, pri čom vedľajšie tabuľky budeme spájať do dimenzií.
Výhodou je mať čo najrovnomernejšie rozptýlené dáta, kvôli analýze. Môže sa stať pri riedkych dátach, že niektoré analýzy nebudú vykresľovať položky, čím analýzu skomplikujú. Je to možne odstrániť zvýšením počtov záznamov.