Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Firemná identita a kultúra (Corporate Identity, Corporate Culture)

Skryť detaily | Obľúbený
  • Kvalita:90,6 %
  • Typ:Seminárna práca
  • Kategória:Ekonomika
  • Podkategória:Marketing
  • Predmet:Marketing
  • Autor:kenqooo
  • Rozsah A4:15 strán
  • Zobrazené:1 455 x
  • Stiahnuté:10 x
  • Veľkosť:0,1 MB
  • Formát a prípona:MS Office Word (.doc)
  • Jazyk:slovenský
  • ID projektu:42479
  • Posledna úprava:26.12.2013
Náhľady Náhľady Náhľady
Pojem Corporate Identity (CI)
Presne vymedziť pojem Corporate Identity je veľmi zložité. Už samotný preklad tohto angloamerického výrazu sa v domácej odbornej literatúre značne líši. Často sa stretávame s výrazmi ako: podniková identita, identita firmy, profil firmy, vzhľad firmy, osobnosť firmy...

Každá firma má svoju identitu, ktorá predstavuje spoločného ducha, ciele a hodnoty a prezentuje vedomie individuality, ktorá môže pomôcť diferencovať firmu v rámci jej konkurenčného prostredia.

Niektorí autori pokladajú Corporate Identity za strategický princíp poriadku podniku, iní za jeho dizajn, filozofiu alebo imidž.

Pojem podniková kultúra nie je totožný s pojmom CI aj keď ho najviac napĺňa. CI nie je to isté čo imidž - má k nemu vzťah ako realita k obrazu a CI tiež nie je charakterizovaná iba firemným logom, sloganom, firemnými farbami a manuálmi či rovnakými odevnými súčasťami, alebo uniformami.

Rôznorodosť definícií Corporate Identity
V odbornej literatúre môžeme nájsť rôzne definície pojmu Corporate Identity.

Balmer J. tvrdí, že CI je tým, čím je podnik.

Meffert H. ju vníma v širších súvislostiach: CI je v širšom zmysle slova osobitosť firmy, ktorá sa ukazuje v správaní, v komunikácii a v prejavoch firmy. Charakterizuje ju stav podniku, jeho tradície, stanoviská vedenia a spoluvlastníkov a doterajšia podniková politika.

Kudynová V. chápe identitu ako základ celého snaženia firmy v zmysle Public Relations aj budovania imidžu firmy ako obrazu vnímaného relevantnou časťou verejnosti.
...
Hodnotenie (0x):