Pojem Corporate Identity (CI) Presne vymedziť pojem Corporate Identity je veľmi zložité. Už samotný preklad tohto angloamerického výrazu sa v domácej odbornej literatúre značne líši. Často sa stretávame s výrazmi ako: podniková identita, identita firmy, profil firmy, vzhľad firmy, osobnosť firmy...
Každá firma má svoju identitu, ktorá predstavuje spoločného ducha, ciele a hodnoty a prezentuje vedomie individuality, ktorá môže pomôcť diferencovať firmu v rámci jej konkurenčného prostredia.
Niektorí autori pokladajú Corporate Identity za strategický princíp poriadku podniku, iní za jeho dizajn, filozofiu alebo imidž.
Pojem podniková kultúra nie je totožný s pojmom CI aj keď ho najviac napĺňa. CI nie je to isté čo imidž - má k nemu vzťah ako realita k obrazu a CI tiež nie je charakterizovaná iba firemným logom, sloganom, firemnými farbami a manuálmi či rovnakými odevnými súčasťami, alebo uniformami.
Rôznorodosť definícií Corporate Identity
V odbornej literatúre môžeme nájsť rôzne definície pojmu Corporate Identity.
Balmer J. tvrdí, že CI je tým, čím je podnik.
Meffert H. ju vníma v širších súvislostiach: CI je v širšom zmysle slova osobitosť firmy, ktorá sa ukazuje v správaní, v komunikácii a v prejavoch firmy. Charakterizuje ju stav podniku, jeho tradície, stanoviská vedenia a spoluvlastníkov a doterajšia podniková politika.
Kudynová V. chápe identitu ako základ celého snaženia firmy v zmysle Public Relations aj budovania imidžu firmy ako obrazu vnímaného relevantnou časťou verejnosti. ...