Cieľom bakalárskej práce bolo priblíženie, analýza a zhodnotenie detských práv, výskytu ich negatívneho javu porušovania v školskom prostredí a ich ochrany a prevencie voči negatívnym vplyvom na vývoj dieťaťa. V druhej kapitole práce sme použili priamu a sekundárnu metódu prostredníctvom obsahovej analýzy relevantných zdrojov. V ostatných kapitolách boli využité teoretické metódy ako analýza, syntéza a dedukcia. Práca je rozdelená do štyroch kapitol, pričom prvá kapitola sa zaoberá statusom dieťaťa v spoločnosti, ktorý mu je pridelený obsahom medzinárodných dokumentov. V druhej kapitole sú charakterizované práva dieťaťa zakotvené v školských poriadkoch. V ďalšej kapitole je vymedzený negatívny jav súvisiaci s právami dieťaťa v školskom prostredí, ktorým je porušovanie. Štvrtá, záverečná kapitola, poukazuje na medzinárodné inštitúcie a organizácie spojené s ochranou a pomocou deťom, ktoré sú obeťami porušovania týchto práv.