Vzťahy s verejnosťou Podmienky: Cez elearning, prihlásiť sa heslo: VV123⃰ 2 testy, prvý test obsahom je prvých 7 kapitol, druhý test zvyšné kapitoly Literatúra: I. Žáry: Vzťahy s verejnosťou 1996
1. PUBLIC RELATIONS - sústavné a premyslené pôsobenie (organizácie) na rozličné skupiny verejnosti s cieľom vytvárať priaznivý obraz a dobré vzťahy. Majú 3 hlavné funkcie: Informovanosť ľudí Presviedčať ich Zlepšovať vzájomné vzťahy. Verejnosť - sociálne diferencovaná skupina ľudí, významná určitého hľadiska pre fungovanie príslušnej organizácie (inštitúcie) firmy, a pod. Druhy verejnosti: - parlamentné kruhy (poslanci, funkcionári, úradníci) - vláda (ústredná štátna správa - jej členovia, ministri, aparát) - orgány a predstavitelia územnej ( miestnej štátnej správy) - činitelia a orgány samosprávy, - finančné kruhy (banky, sporiteľne, poisťovne, burzy, ...finanční analytici) - partnerské organizácie doma i v zahraničí - akcionári, - zamestnanci - zákazníci, - novinárske kruhy