Pri poskytovaní služieb v marketingu CR a hotelierstve zohráva človek, ako pracovník cestovného ruchu významnú úlohu. Dôležitosť tejto úlohy spočíva v dennom kontakte s klientom, pri ktorom má príležitosť bezprostredne ovplyvniť jeho spokojnosť. Po pozitívnej skúsenosti klienta so zamestnancom je veľká pravdepodobnosť, že sa klient rozhodne opakovane použiť služby zariadenia CR, ktoré ho priviedlo ku spokojnosti. To má vplyv aj na tržby zariadenia. Kvalita služieb, ktoré títo zamestnanci poskytujú, je ovplyvnená ich celkovým vystupovaním, jazykovou zdatnosťou, odbornosťou, pohotovou reakciou, ochotou pomôcť a priateľským správaním. Z tohto dôvodu zariadenia cestovného ruchu, ako aj rôzne asociácie a organizácie cestovného ruchu kladú na zamestnancov vysoké nároky, ktoré môžu byť pre nich psychicky náročné. Počas svojej pracovnej kariéry absolvujú zamestnanci rôzne odborné kurzy, semináre, školenia, ktoré zdokonaľujú nielen ich vedomosti, ale dávajú im aj návody ako sa správať v interpersonálnej komunikácii.