V súčasnosti sa podniky čoraz častejšie stretávajú s problémom efektívne zvládať obrovské množstvo informácií, inštrukcií, príkazov, postrehov a nápadov, ktoré nevyhnutne prúdia interným aj externým podnikovým prostredím. V súčasnej dobe sa ľudská spoločnosť nachádza vo vývojovej fáze nazvanej „informačná“ spoločnosť. Rozumie sa pod tým spoločnosť, kde kvalita života i perspektívnosť sociálnych zmien a ekonomického rozvoja v rastúcej miere závisí na informáciách a ich využití. Informácie sú síce len zlomkom komunikačného systému, ale zároveň jeho neoddeliteľnou súčasťou. Podnik je veľmi zložitý organizmus a tak narastá počet vzájomných väzieb, rastie počet partnerov, spolupracovníkov s ktorými sa musí stýkať - to všetko vyžaduje komunikáciu. Podmienky pre komunikáciu sú stále zložitejšie príčina je hlavne v obrovskom náraste komunikačnej techniky, v skracovaní doby, ktorú je človek ochotný komunikácii venovať. Dôsledkom sú vzájomné nedorozumenia, spomaľovanie procesov a niekedy aj vznik nedôvery. Manažéri v súčasných firmách si uvedomujú, že dobrá komunikácia medzi ľuďmi vnútri organizácie sa môže javiť ako kľúčový problém. Sú si vedomí, že efektívne fungovanie komunikácie, vhodná firemná kultúra, či príjemná pracovná atmosféra dokážu pôsobiť nielen ako jasný motivátor pre zamestnancov, ale aj ako faktor úspešnosti firmy pri presadzovaní a dosahovaní jej cieľov.