Vozidlo pohybujúce sa v smerovom oblúku zaberá väčšiu šírku jazdného pruhu ako v priamke. Predné vonkajšie koleso opisuje kružnicu s väčším polomerom ako zadné koleso. Každé koleso teda ide po inej kružnicovej dráhe (obr. 4.6). Tým vzniká potreba rozšíriť jazdný pruh o hodnotu rozdielu polomeru dráhy predného vonkajšieho okraja karosérie vozidla (bod A) a polomeru dráhy vonkajšieho okraja karosérie pri zadnom kolese Maximálne hodnoty používaných dostredných sklonov nie sú obvykle väčšie než 6 %. Pri veľkých polomeroch smerových oblúkov, ktoré nevyžadujú väčší dostredný sklon ako je základný priečny sklon v priamej trase sa robí dostredný sklon takej veľkosti, ako je základný priečny sklon. Má to priaznivý psychologická vplyv na vodiča a zvyšuje to bezpečnosť jazdy a premávky.