Distribúcia je súčasťou marketingového mixu a je väčšinou uvádzaná na poslednom mieste. Ale čo sa týka významového delenia prvkov marketigového mixu není celkom jednoduché určiť jednoznačné poradie. Produkty, ktoré vyrábajú početní a rozptýlení výrobcovia, sa musia dostať k spotrebiteľovi alebo k ďalšiemu používateľovi, ktorému slúžia ako komponent pre jeho výrobok. Tento pohyb tovarov od výrobcu k spotrebiteľovi sa nazýva distribúcia. Distribúcia zahŕňa všetky aktivity, ktoré umožňujú prechod fyzického a dispozičného práva na produkty z jedného subjektu na iný. Rozhodovanie o distribučnej ceste patrí medzi najdôležitejšie rozhodnutia výrobcu. Tieto rozhodnutia totiž priamo ovplyvňujú všetky ostatné marketingové rozhodnutia (napr. cenu). Distribúcia teda musí spotrebiteľovi umožniť, aby kúpil daný potrebný výrobok v geograficky vhodnom mieste, ale tiež v množstve, v správnom čase, kvalite a cene, ktorá mu vyhovuje. Distribúcia teda umožňuje spotrebiteľovi kúpiť jednoduchý (napr. potraviny) v predajni potravín v Bratislave , Martine atď. alebo aj zložitý výrobok (auto) vo väčších mestách kde pôsobia dealeri danej značky.