Registrácia | Prihlásiť

Referát: Distribúcia v marketingu- Denník SME

Skryť detaily | Obľúbený
  • Kvalita:69,3 %
  • Typ:Referát
  • Kategória:Ekonomika
  • Podkategória:Marketing
  • Rozsah A4:9 strán
  • Zobrazené:1 904 x
  • Stiahnuté:24 x
  • Veľkosť:0,1 MB
  • Formát a prípona:MS Office Word (.doc)
  • Jazyk:slovenský
  • ID projektu:4313
  • Posledna úprava:15.08.2017
Náhľady Náhľady Náhľady Náhľady
Distribúcia je súčasťou marketingového mixu a je väčšinou uvádzaná na poslednom mieste. Ale čo sa týka významového delenia prvkov marketigového mixu není celkom jednoduché určiť jednoznačné poradie. Produkty, ktoré vyrábajú početní a rozptýlení výrobcovia, sa musia dostať k spotrebiteľovi alebo k ďalšiemu používateľovi, ktorému slúžia ako komponent pre jeho výrobok. Tento pohyb tovarov od výrobcu k spotrebiteľovi sa nazýva distribúcia. Distribúcia zahŕňa všetky aktivity, ktoré umožňujú prechod fyzického a dispozičného práva na produkty z jedného subjektu na iný. Rozhodovanie o distribučnej ceste patrí medzi najdôležitejšie rozhodnutia výrobcu. Tieto rozhodnutia totiž priamo ovplyvňujú všetky ostatné marketingové rozhodnutia (napr. cenu).
Distribúcia teda musí spotrebiteľovi umožniť, aby kúpil daný potrebný výrobok v geograficky vhodnom mieste, ale tiež v množstve, v správnom čase, kvalite a cene, ktorá mu vyhovuje. Distribúcia teda umožňuje spotrebiteľovi kúpiť jednoduchý (napr. potraviny) v predajni potravín v Bratislave , Martine atď. alebo aj zložitý výrobok (auto) vo väčších mestách kde pôsobia dealeri danej značky.

Hodnotenie (0x):