Registrácia | Prihlásiť

Bakalárska práca: Metódy a meranie súčiniteľa prebytku vzduchu v spaľovacích motoroch

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady Náhľady
V bakalárskej práci som sa venovala problematike exhalátov, ich výpočtu.

Úvod:
Prvý lambda snímač BOSCH bol prvýkrát použitý v roku 1976 vo vozidlách značky Volvo 240/260 pre trh v USA. Prvýkrát lambda sondu použila spol. BOSCH pri výrobe akumulátorov na meranie obsahu kyslíka. Po sprísnení emisných predpisov v USA na začiatku 70tych rokov, spoločnosť BOSCH mohla zúročiť svoje dlhodobé skúsenosti.
Píše sa rok 1982 a spol. BOSCH uvádza na trh novú, vylepšenú verziu lambda sondy. Ide o vyhrievanú lambda sondu, ktorá začína pracovať už niekoľko sekúnd po naštartovaní motora. Skvelou vlastnosťou tejto novej sondy je dvojnásobná životnosť. Sonda, ktorá sa rýchlo ohrieva na 400°C , nie je vystavená extrémnym rozdielnym teplotám, má životnosť cca 160 000km.
V roku 1994 sa firma BOSCH stala prvou spoločnosťou, ktorá vyrábala lambda sondy s keramickou planárnou technológiou. Funkčnosť tohto modelu je už 10s po naštartovaní. Touto širokopásmovou lambda sondou je možné zmerať rýchle zmeny v zložení výfukových plynov jednotlivých valcov a tým regulovať množstvo vstrekovaného paliva v každom valci motora zvlášť.
V súčasnej dobe nenájdeme ani jedno moderné auto bez tohto snímača. Výroba moderných áut s ekologickými zážihovými motormi by bez lambda snímača nebola možná. Snímače umiestnené vo výfukovom potrubí pred a za katalyzátorom merajú obsah kyslíka v spalinách, ktorý indikuje dokonalosť spaľovania a tým umožňujú optimálnu funkciu trojcestného katalyzátora. Tým dochádza k odstráneniu takmer 99 % škodlivín z výfukových plynov pri stechiometrickej zmesi.
Hodnotenie (0x):