Mnohí ľudia si doteraz mysleli, že umenie je tovar vyrobiť, teraz sa postupne stáva umením ho predať. Musíme robiť všetko pre to , aby sme výhodným zladením marketingových aktivít dosiahli ďalšiu kvalitu - synergický efekt. Tento efekt sa prejaví vtedy, keď sa nám podarí úspešne využiť schopnosti miliónov občanov v procese, ktorý nazývame trhovou ekonomikou. Súčasný marketing je najmodernejší spôsob podnikateľského myslenia a konania a viacerí autori ho považujú za druh podnikateľskej filozofie, koncepcie. Je hlavnou charakteristickou črtou trhovej ekonomiky vyspelých štátov. Marketing nemožno nariadiť, ale v určitej trhovej situácii sa automaticky presadí. Predpokladá sa splnenie troch podmienok: chcieť, môcť a vedieť. Cieľom tejto seminárnej práce je lepšie spoznanie marketingu, marketingovej koncepcie a jej základných zložiek.