Medzinárodný marketing je proces, ktorého cieľom je optimalizácia zdrojov a vyhľadávanie príležitosti na svetovom trhu. Je zameraný na zlepšenie možnosti uplatenia produktov na zahraničných trhoch, čo vedie k uspokojeniu potrieb a želaní zahraničných zákazníkov. Spoločnosť, ktorá chce preniknúť na zahraničné trhy, musí realizovať výskum zahraničného trhu a segmentáciu, výber cieľového trhu, medzinárodný marketingový mix a voliť formu vstupu na zahraničný trh. Jedným z hlavných úspechov spoločnosti Mcdonald`s na medzinárodnom, resp. globálnom trhu je forma vstupu na trh prostredníctvom franchisingu. Súčasťou práce je charakteristika a história spoločnosti Mcdonald`s, jej ciele, mikroprostredie a marketingový mix. V práci sú rozobrané dve krajiny - USA a Česká republika, v ktorých spoločnosť pôsobí a porovnáva sa ich makroprostredie, interkulturálne rozdiely, Hofstedeho kritéria, motívy internacionalizácie a indexy podnikateľského prostredia.