Rola výrobkových stratégií čím ďalej tým viac rastie. Aby sme sa mohli tejto oblasti kvalitne a dôsledne venovať, potrebujeme na to v dnešnej dobe dôsledné skúmanie a analýzu. Cieľom našej práce je pozorovať a pochopiť, ako stimuluje súčasná ekonomická situácia firmu k zvýšenej aktivite a tvorivosti v utváraní vlastných výrobkových stratégií.
V tejto práci budeme venovať pozornosť výrobkovým stratégiám potravinársko-chemickej firmy SETUZA a.s., ktorá je na českom trhu najväčším spracovateľom olejových semien a dominantným výrobcom jedlých rastlinných olejov a tukov. Bohatá história spoločnosti je datovaná od roku 1848, keď sedlák, mäsiar Georg Schicht získal živnostenské oprávnenie k výrobe mydla a založil firmu Schicht - Severočeské tukové závody (dnešná SETUZA a.s.). On patril vo svojej dobe, vedľa Baťu a Škodu k najznámejším priemyselníkom. V roku 1898 mu bol udelený za jeho zásluhy o rozvoj priemyslu rakúsko-uhorskej monarchie titul cisárska rada.