ÚVOD Pre svoju seminárnu prácu som si zvolila tému marketingové prostredie. Tuto tému som zvolila predovšetkým preto, že je zaujímavá a veľmi obsiahla. V prvej časti seminárnej práce popíšem podstatu marketingového prostredia. V druhej časti popíšem delenie marketingového prostredia, analýzy, cielený marketing, segmentáciu trhu. V závere práce popíšem čo bolo mojím cieľom.
1 MARKETINGOVÉ PROSTREDIE
Firmy pôsobia v komplexe trhového prostredia. Kto si chce na trhu udržať pozíciu, musí starostlivo sledovať a analyzovať svoje okolie. Vo všeobecnosti marketingové prostredie tvoria nekontrolovateľné faktory, ktoré obklopujú podnik (Kita, 2002, s 59). Úspešnosť firmy závisí od jej schopnosti prispôsobiť svoj marketingový mix vývoju prostredia. Marketingové prostredie spoločnosti zahrnuje aktérov a sily, ktoré ovplyvňujú schopnosť firmy rozvíjať sa a udržiavať úspešné transakcie a vzťahy so svojimi cieľovými zákazníkmi (Kotler,1992, s 140). Marketingové prostredie ponúka príležitosti aj riziká. Marketingové prostredie sa skladá z mikroprostredia a makroprostredia.