Úvod V tejto seminárnej práci sa budeme venovať otázkam marketingovej komunikácie a to predovšetkým v oblasti vytvárania dobrých vzťahov k verejnosti alebo public relations, ktoré sú jedným z jej nástrojov. Je to mladá a veľmi moderná metóda, ktorá má dôležitú funkciu pre úspešnú činnosť firiem, organizácií, podnikov a spoločností.
Marketingová komunikácia a public relations Public relations alebo v preklade vytváranie dobrých vzťahov k verejnosti je súčasťou marketingovej komunikácie, ktorá je jednou zo zložiek marketingového mixu ( produkt, distribúcia, marketigová komunikácia, cena ). Marketingová komunikácia znamená na jednej strane informovať, oboznamovať s produktmi, vysvetľovať ich vlastnosti, vyzdvihnúť ich úžitok, kvalitu, hodnotu, prospešnosť, použitie a na druhej strane vedieť aj počúvať, prijímať podnety a požiadavky spotrebiteľov a reagovať na ne.
Podstatou cieľavedomej komunikácie s trhom je ovplyvňovanie nákupného správania spotrebiteľov v záujme predaja produktov. Na ovplyvňovanie správania sa využívajú štyri základné metódy, ktoré sa zahŕňajú pod spoločný názov komunikačný systém.