Marketingová stratégia- potrebný materiál na skúšku , dištančná forma, ext. z prezentácií preklopené do Wordu z PDF poskytnutých prezentácií, ZS ku skúške bolo potrebné vypracovať seminárnu prácu podľa pokynov prednášajúcej. V poskytnutých materiáloch sú zahrnuté všetky potrebné kapitoly
Cena = dohodnutá peňažná suma medzi predávajúcim a kupujúcim, = cenová tarifa, = najdôležitejší determinant nákupného rozhodovania spotrebiteľa?
- jediný prvok marketingového mixu prinášajú zisk,
Ceny produktov sa stanovujú s ohľadom na ostatné prvky marketingového mixu: produkt, distribúcia, komunikačný mix, Základné funkcie ceny: - porovnávacia cena: vyj. náklady práce, - alokačná cena: vyj. priradenie peňažných prostriedkov osobám a množstvu produkcie, - informatívna: informuje zákazníka o kvalite, hodnote produktu, potrebných financiách na obstaranie), - regulačná: vzťah dopytu a ponuky, - rozdeľovacia: prerozdeľovanie fin.pr.
Cena sa stanovuje v súlade s korporátnou stratégiou!!!
Podkladom pre stanovenie ceny: - vlastnosti výrobku: úžitok, kvalita, imidž, diferenciácia, zameniteľnosť, - postoje spotrebiteľov: solventnosť, kúpyschopnosť, poznanie a uvedomenie si ceny, cenová elasticita), - charakter trhu, právne predpisy, regulácia a kontrola cien MF SR, - štruktúra, počet a postoje: výrobcov, dodávateľov, odbytových kanálov, konkurencie, - interné podnikové faktory: náklady, ciele marketingu, manažérske preferencie, samotná cenotvorba a ciele podniku: imidž, vodcovstvo v kvalite, zvýšenie zisku, prežitie, zvýšenie trhového podielu, prienik na nový trh,