Marketing je v praxi i teórií chápaný ako: 1. Určitá podnikateľská filozofia, ktorá vždy kladie zákazníka na prvé miesto 2. Určitý systém podnikových aktivít
Vznik marketingu: - Marketingové prístupy- už deľbou spoločenskej práce - Ako teoretická disciplína (nie vedná)- na prelome 19.-20- stor. (v r. 1920 na amerických univerzitách) - Výraznejší záujem o marketingovú teóriu- v roku 1929 (hosp. kríza)- realizačná funkcia marketingu (stimulovanie dopytu, realizácia výroby) - Po 2. Svetovej vojne- rozšírenie do vyspelých krajín Európy i Japonska- poznávacia funkcia marketingu (dokonalé poznávanie potrieb) - 70. A 80. Roky 20. Storočia- internacionalizácia svetového trhu a hospodárskeho života- vznik medzinárodného spoločenského marketingu Spoločenský marketing akceptuje potreby všetkých členov spoločnosti, nielen svojich zákazníkov