Dnes by sa sotva niektorý zákazník, kupujúci nové auto, zriekol klimatizácie. Takmer 90 % všetkých áut zíde z pásu už s týmto prevzdušnovacím systémom. Dôvody sú velmi jednoduché:
Klimatizácia zlepšuje v lete rozhodujúcim spôsobom pohodlie v aute a zabranuje u vodica stresu, spôsobenému horúcavou. Tým sa dodatocne zvyšuje bezpecnost premávky. Pretože pri teplotách nad 40ºC v aute robia vodici pri jazde chyby castejšie, ako ked sú na ceste s chladnou hlavou. V klimatizácii sa však vzduch nielen chladí, ale aj suší. Tým sa klimatizácia stará aj pri úmornom dusne o pohodu. Okrem toho suchý vzduch zabranuje povlaku na sklách. Sklá sa nezahmlia ani vtedy, ked sa pri cirkulujúcom vzduchu na urcitý cas prepustí okolitý vzduch, napr. v zápche, v tuneli alebo za starým dieselovým nákladným autom. So stále zvyšujúcim sa stupnom vybavenia sa však zväcšujú aj problémy s klimatizáciami. Najcastejšími tažkostami sú poruchy funkcnosti ako strata chladiaceho prostriedku a nepríjemná tvorba zápachu, spôsobená zvyškovou vlhkostou a napadnutím plesnami. Kedže klimatizácia pracuje pod stálym tlakom, sú jej súcasti vystavené prirodzenému opotrebovaniu. Aj hadice a tesnenia starnú, vysychajú a tým sa môžu stat netesnými. O to dôležitejší je pravidelný servis klimatizácie. Pre trvalú a bezchybnú funkcnost by mali byt pravidelne podrobené kontrole štyri klúcové komponenty: kompresor, kondenzátor, výparník a expanzný ventil. Dalej treba pri pravidelnom servise kontrolovat objem náplne, preverit, ci na zariadení nie sú netesnosti a vycerpat z neho vlhkost.