Ešte pred samotným nástupom by som sa snažila získať o zariadení a jeho súčasnom stave čo najviac informácií (tieto by som však považovala za orientačné). Informácie by som sa snažila získať v prvom rade od jeho zriaďovateľa (samosprávny kraj). Snažila by som sa zistiť, čo bolo dôvodom odchodu alebo odvolania pôvodného riaditeľa, informácie o financovaní zariadenia, informácie o problémoch alebo sťažnostiach, ak boli zriaďovateľovi na zariadenie podané, o vykonaných kontrolách a pod. V prípade, že zariadenie disponuje aj webovou stránkou, snažila by som sa aj o získanie informácií aj z tohto zdroja (napr. o partneroch zariadenia, o projektoch do ktorých je zariadenie zapojené, o jeho víziách a cieľoch).
1. deň: Po príchode do zariadenia by som sa kontaktovala s osobou poverenou dočasným vedením zariadenia. Túto osobu by som požiadala, aby ma sprevádzala po celom objekte a oboznámila ma s celým zariadením a jeho chodom (okrem odovzdávaných informácií by som sa zamerala aj na vlastné pocity a postrehy zo zariadenia). Nasledovalo by prevzatie dokumentácie a ďalších nevyhnutných administratívnych úkonov. Na ďalší deň by som naplánovala stretnutie so zamestnancami a následne so stredným manažmentom.