Súčiastka Jedná sa o jednoduchú súčiastku so závitom a očkom s dierou. Ako modelovacie prostredie som zvolil 3D CAD Software Solid Edge V19, v ktorom som vytvoril finálny model, viď. obr.1 a obr.2. Postup modelovania Modelovanie súčiastky je dané dodržaním postupov pri kreslení s využitím jednotlivých funkcií a nástrojov softwaru, ktoré som popísal v určitých krokoch. Súčiastka sa skladá z niekoľkých častí: Vysunutie1: Príkaz Protrusion->Concident Plane->rovina YZ->nástroj Circle (kruznica), vyznačím počiatok v strede súradnicovej sústavy, zadám Diameter (D = 40mm) , nakresím, zakótujem pomocou SmartDimension ->kliknem na Return (návrat)-> povytiahnem v smere (doprava), v ktorom sa zväčší objem, zadám Dĺžku 60mm a kliknutím potvrdím->pomenujem „Vysunutie1“ ->FINISH Vysunutie2:Protrusion->Concident Plane-> rovina YZ ->inteligentným výberom zvolím Face (Vysunuzie1)->opäť nástroj Circle by center, nakreslím kružnicu so stredom v počiatku súradnicovej sústavy, D = 20mm->Return->vysunutie v opačnom smere (vľavo) ako pri Vysunutí1, dĺžka = 20mm ->pomenujem „Vysunutie2“->FINISH
Závit: Funkcia Thread->Tabuľka s parametrami (ponechám východzie)->Set Cylinder Step->rýchlym výberom Face (Vysunutie2)->vyberiem hranu od ktorej bude začatý závit->parametre: deph-To cylinder extend->Typ: 20x4->pomenujem časť (Pozn.: ďalej už neuvádzam)->FINISH Poznámka: pri funkcií Thread nie je závit reálne geometricky zobrazený, je iba zvýraznená oblasť závitu zelenou farbou. Výrez1: Cutout->Concident Plane-> rovina XY->Rectangle (obdĺžnik)->Prejdeme myšou k oblasti pravej zadnej hrany telesa hore, inteligentným uchopením vyberiem Pierce Point (prichytiť na hrane) a nakreslím obdĺžnik ťahaný smerom do vnútra telesa cez materiál, ktorý chceme odoberať pozdĺž->taký istý obdĺžnik nakreslím aj do dolnej pravej hrany ->Connect - upevním skicu obdĺžnika ku obrysu súčiastky -> Distance Between, zakótujem vzdialenosť obdĺžnikov od kraja ( l = 15mm), šírku (b = 20mm)-> Return->definujem typ rozšírenia Through Next (až na ďalší)->FINISH