Základom úspechu predaja každého produktu pri jeho realizácií na trhu je komunikácia so zákazníkom, to znamená poskytovanie informácií o produkte, o podmienkach jeho predaja, ale tiež o prijímaní informácií a potrebách a prianiach tohto zákazníka a presvedčovanie zákazníka o nákupe produktu. (Vaňák, 2007, s .68)
Ak sa podnik rozhodne pre stratégiu umiestnenia výrobku, začína rada aktivít pre uspokojenie a ovplyvnenie potrieb a prianí zákazníkov. Pri týchto aktivitách, ktoré sa premietajú do marketingových stratégií firiem, sa využíva viacero nástrojov. Nazývame ich marketingovým mixom. Do jednotlivých skupín marketigového mixu sú zaraďované nasledujúce nástroje: (Světlík, 2003, s. 69) - Marketingová komunikácia ( promotion ), tj. propagácia alebo komunikácia so zákazníkom podporujúc predaj alebo dobré meno firmy zahrňuje reklamu, osobný predaj, priamy marketing, podporu predaja a public relations. - Produkt ( product ), jeho charakteristika, značka, kvalita, technická úroveň, servis, design, životný cyklus atď. - Cenu ( price ), stanovenie ceny, zľavy, platobné podmienky. - Distribúcia ( placement ), odbytové cesty, veľkosť a umiestnenie skladov atď.