Predstavuje tú časť riadenia organizácie, ktorá sa zaoberá postavením človeka v organizácií, ľudskou pracovnou silou. Zahrňuje nie len proces získavania a udržiavania pracovníkov, ale i proces plánovania, tvorenia stratégie a zaisťovania optimálneho stavu.
2. Personálna agenda
Vedením personálnej agendy sa rozumie administratívna činnosť súvisiaca so zamestnávaním ľudí. Ide najmä o vytváranie, uchovávanie a aktualizáciu personálnych dokumentov. Do personálnej agendy je ďalej možno zaradiť činnosti súvisiace s výberom konkrétneho zamestnanca, vzdelávanie a školenie zamestnancov a podklady k odmeňovaniu zamestnancov či evidenciu pracovnej doby.
Personálne činnosti možno rozdeliť na 2 skupiny:
-činnosti zamerané na získavanie a výber zamestnancov, následne ich rozvoj, vzdelávanie, hodnotenie a starostlivosť -činnosti spojené s prijatím zamestnanca do pracovného pomeru, jeho rozmiestňovanie, uvoľňovanie, a tiež vedenie osobného spisu zamestnancov a ich personálnych agend
Medzi personálne údaje ktorý zamestnávateľ pri uzatvorení a trvaní pracovného pomeru smie o zamestnancovi evidovať patrí: -meno, priezvisko, tituly ,dátum a miesto narodenia, štátna príslušnosť, adresa, rodinný stav .údaje o vyživovaných deťoch údaje o manželovi(ke) -údaje o dosiahnutej kvalifikácií -údaje o zdravotnej spôsobilosti -či je osoba zdravotne znevýhodnenou -doklad o predchádzajúcom zamestnaní, alebo doklad o dobe evidencie ako uchádzača o zamestanie u úrade práce pred vznikom pracovného pomeru -v odôvodnených prípadoch doklad preukazujúci trestnú bezúhonnosť -doklady preukazujúce vznik a trvanie pracovného pomeru- dohody
3. Medzi činnosti personalistiky nepatria:
Medzi personálne činnosti možno zaradiť - vytváranie a analýza pracovných miest; personálne plánovanie; získavanie, výber a prijímanie pracovníkov...