Registrácia | Prihlásiť

Študijný materiál: Personálna agenda

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Personálna agenda


1. Manažment ľudských zdrojov

Predstavuje tú časť riadenia organizácie, ktorá sa zaoberá postavením človeka v organizácií, ľudskou pracovnou silou. Zahrňuje nie len proces získavania a udržiavania pracovníkov, ale i proces plánovania, tvorenia stratégie a zaisťovania optimálneho stavu.

2. Personálna agenda

Vedením personálnej agendy sa rozumie administratívna činnosť súvisiaca so zamestnávaním ľudí. Ide najmä o vytváranie, uchovávanie a aktualizáciu personálnych dokumentov. Do personálnej agendy je ďalej možno zaradiť činnosti súvisiace s výberom konkrétneho zamestnanca, vzdelávanie a školenie zamestnancov a podklady k odmeňovaniu zamestnancov či evidenciu pracovnej doby.


Personálne činnosti možno rozdeliť na 2 skupiny:

-činnosti zamerané na získavanie a výber zamestnancov, následne ich rozvoj, vzdelávanie, hodnotenie a starostlivosť
-činnosti spojené s prijatím zamestnanca do pracovného pomeru, jeho rozmiestňovanie, uvoľňovanie, a tiež vedenie osobného spisu zamestnancov a ich personálnych agend

Medzi personálne údaje ktorý zamestnávateľ pri uzatvorení a trvaní pracovného pomeru smie o zamestnancovi evidovať patrí:
-meno, priezvisko, tituly ,dátum a miesto narodenia, štátna príslušnosť, adresa, rodinný stav .údaje o vyživovaných deťoch údaje o manželovi(ke)
-údaje o dosiahnutej kvalifikácií
-údaje o zdravotnej spôsobilosti
-či je osoba zdravotne znevýhodnenou
-doklad o predchádzajúcom zamestnaní, alebo doklad o dobe evidencie ako uchádzača o zamestanie u úrade práce pred vznikom pracovného pomeru
-v odôvodnených prípadoch doklad preukazujúci trestnú bezúhonnosť
-doklady preukazujúce vznik a trvanie pracovného pomeru- dohody

3. Medzi činnosti personalistiky nepatria:

Medzi personálne činnosti možno zaradiť - vytváranie a analýza pracovných miest; personálne plánovanie; získavanie, výber a prijímanie pracovníkov...
Hodnotenie (0x):