Každý človek sa počas svojho života ustavične mení a vyvíja. Tieto zmeny a vývoj sú spôsobené mnohými faktormi, pričom jedným z najhlavnejších faktorov je učenie. Na základe životných skúseností si ľudia osvojujú nové zručnosti, znalosti a postoje. Učia sa ako jednať s ľuďmi a riešiť rôzne problémy. Životné skúsenosti ovplyvňujú ľudské citové prežívanie a podieľajú sa na formovaní osobnosti. Najčastejšou formou učenia v spoločnosti sú školy rôzneho druhu a stupňa, kde sa človeku dostáva zároveň aj základné vzdelanie aby bol schopný byť plnohodnotným jedincom v spoločnosti. Predpokladom schopnosti učiť sa je funkčná pamäť, čiže schopnosť zaznamenávať a uchovávať nové poznatky tak, aby ich bolo možné neskôr využiť. V mnohých prípadoch učenie prebieha mimovoľne, niekedy dokonca bez účasti vedomia, čo potvrdzujú výsledky skúmania pacientov trpiacich amnéziou. V danej práci si autor dáva za cieľ zrozumiteľne opísať jednotlivé typy učenia, z ktorých mnohé zdieľame aj s ostatnými živočíšnymi druhmi. Taktiež je snahou autora v dostatočnej miere vyjadriť a opísať zákony učenia spolu s oblasťou učenia sa u človeka.