Svet sa neustále mení. Každým dňom sa niečo vylepší, vznikne alebo obnoví. Ak chce byť firma úspešná, nestačí byť len dobrým výrobcom alebo mať dostatočne pútavú reklamu. Kľúčom k úspechu a tým aj k maximalizácii zisku je vedieť pohotovo a priamo reagovať na meniace sa podmienky a potreby trhu. Zmeny sú dnes oveľa rozsiahlejšie a dlhodobejšie ako v minulosti. Nestačí len vedieť prežiť, ale vyťažiť čo najviac z nedokonalosti ostatných a popritom rozvíjať svoje prednosti. Manažment zmien je dôležitou súčasťou stratégie podniku, pretože schopnosť v správnej chvíli využiť akúkoľvek zmenu na trhu v svoj prospech sa odrazí nielen na ziskovosti, ale zlepší aj postavenie na trhu a goodwill podniku. Dnes neexistuje prostredie, ktoré by sa nevyvíjalo a nesprávalo dynamicky. Všetky prvky prostredia, či už širšieho alebo priameho prostredia organizácie sú vo vzájomnej interakcii a stále sa vyvíjajú. Odhaliť dynamiku podnikateľského prostredia a vedieť ju využiť je súčasťou práce manažérov zmien. Manažment zmien je proces náročný, najmä na kvalitnú diagnostiku a analýzu externých a interných vplyvov. Zároveň musí zabezpečiť aj realizáciu zmien v podniku a prijatie zmien pracovníkmi, ktorých sa zmena bytostne týka. A v neposlednom rade je pre riadenie zmien charakteristické to, čo pre každý manažment, že ide o prácu s ľuďmi. Poznať základné pravidlá, princípy a metódy, ako realizovať zmenu, ako viesť ľudí v prospech zmeny, ako hodnotiť dosah zmeny, je dnes v mnohých podnikoch základnou a kľúčovou otázkou, ktorej je potrebné venovať náležitú pozornosť. Byť dobrý manažér, to nie je len o dokonalom vnútropodnikovom systéme, ale o neustálom sledovaní toho, čo sa deje okolo nás a hľadať cestu, ako čo najjednoduchšie a zároveň najsofistikovanejšie kráčať rovnakým tempom s dnešnou neustále sa meniacou ekonomikou.