Hlavným cieľom výskumu bolo zmapovanie situácie reklamnej činnosti a stratégii v týchto firmách. Na základe týchto informácií sformulovanie vlastného názoru a vlastných odporúčaní v záujme čo najúspešnejšej reklamnej činnosti.
Obsahové vymedzenie práce
Práca je rozdelená na teoretickú a praktickú časť. Presnejšie, v teoretickej časti definujem základné a najdôležitejšie pojmy marketingovej komunikácie. Sem patria: marketingové teoretické východiská, systém komunikácie a marketingovej komunikácie, segmentácia trhu, všeobecná charakteristika reklamy, účinok reklamy, proces reklamy.
Priebeh a použité metódy výskumu
Vo výskume som využil primárne a sekundárne výskumné metódy, presnejšie som použil už publikované štatistické údaje a pomocou dotazníkov a osobných pohovorov (interview) som získal potrebné množstvo údajov.
Výsledky výskumu, samostatné názory a odporúčania
Obidve firmy sa zhodujú v tom, že považujú reklamu za najstaršiu a najnápaditejšiu formu komunikácie. Podľa výdavkov komunikačného mixu reklama je na prvom mieste u obidvoch firmách. Pri určovaní reklamného rozpočtu firma Rieker určuje ich podľa percentuálneho podielu z obratu, a firma Deichman z jasne definovaných cieľov marketingovej komunikácie. Podľa expertov táto posledná metóda je spoľahlivejšia a účinnejšia. Podľa môjho názoru firma by o tom mohla porozmýšľať.
Deichmann používa vo svojich reklamných kampaniach aj známe osobnosti, na ktorých názory si ľudia dajú záležať. Firma aj takto zvyšuje publicitu pre jednotlivé produkty. Pre firmu Rieker by som to tiež odporučil. Ako zhrnutie, môžeme konštatovať: Firmy (veľmi správne) zistili, že len s pomocou efektívnej reklamy môžu na trhu uspieť, a preto kladú veľký dôraz na túto oblasť činnosti.