Každej banke záleží na tom, aby sa vryla do povedomia verejnosti, a to v čo najširšom okruhu jej pôsobnosti. Tomuto účelu slúži marketingová komunikácia. Komunikovať v marketingovej filozofii znamená na jednej strane informovať, oboznamovať s produktmi a službami, vysvetľovať ich vlastnosti a použitie, vyzdvihnúť ich úžitok, kvalitu, hodnotu a prospešnosť, a na druhej strane zostať otvorený a nebrániť sa informáciam prichádzajúcim z externého prostredia, vedieť aj počúvať, prijímať podnety a reagovať na požiadavky klientov. Je samozrejme, že tak ako sa rozširuje sortiment bankových produktov, vznikajú nové a nové trhy, a tak musí komunikácia nachádzať nové a nové prostriedky. Už nepostačujú vnútorná a vonkajšia architektúra, jednoduché nápisy na označenie inštitúcie, logotypy a podobne, ktoré sú síce nadalej nenahraditeľné v danom mieste pôsobenia, avšak na inom mieste alebo v inom časovom úseku strácajú akýkoľvek efekt. Hľadajú sa prostriedky, ktoré by upútali klientov. Tak, ako vznikajú nové bankové produkty rovnakého druhu, tak vzniká konkurencia, ktorá vyžaduje od seba odlišovať jeden konkrétny produkt od druhého a zvýrazniť vlastnosti bankovej inštitúcie, ktorá ponúka uvedené produkty. To si vyžaduje nové formy komunikácie.